INFORMATION TECHNOLOGY FOR BUILDING THE ADAPTIVE SYSTEM OF DISTANCE LEARNING
Keywords:
information technology, adaptive system of distance learning, subject-oriented dominantAbstract
The paper deals with the description of information technology for building the adaptive system of remote learning with the consideration of static and dynamic components of a student’s subject-oriented dominant as well as his individual time-table and the rate of material perception.
REFERENCES
1. Gerhard W., Marcus S. User Modeling and Adaptive Navigation Support in WWW-Based Tutoring Systems // User Modeling: Processings of the Sixth International Conference. Vienna: CISM. 1997.
2. Гороховський О.І., Трояновська Т.І., Кисюк Д.В. Автоматизація роботи викладача дистанційної форми навчання за допомогою непрямих оцінок // «Наукові дослідження – теорія та експеримент». Полтава, 14 - 16 травня, 2007. С. – 127-131.
3. Hunter J. , Crawford W. Java Servlet Programming. O‘Reilly. 1998.
4. Musciano C., Kennedy B. / HTML: The Definitive Guide, 3rd Edition. O‘Reilly. 1998.
5. Трояновська Т.І. Розробка комп’ютерної підсистеми аналізу та формування предметно-орієнтованої домінанти студента системи дистанційного навчання // Вісник Черкаського державного технологічного університету. - 2007. - № 3-4. - С. 41-46.
6. Гороховський О.І., Трояновська Т.І., Снігур А.В. Динамічна складова предметно- орієнтованої домінанти студента дистанційної форми навчання // Електромашинобудування та електрообладнання. Міжвідомчий науково-технічний збірник. - 2008. - № 70. - Київ. :"Техніка". С. 28-32.
7. Гороховський О.І., Трояновська Т.І. Моделювання, створення та практика автоматизованих систем дистанційного навчання // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. - 2007. - С. 235-239
Downloads
-
PDF
Downloads: 148